Medezeggenschapsraad
Onze school heeft, zoals de Wet medezeggenschap onderwijs (WMO) verplicht, een medezeggenschapsraad. Deze bestaat op onze school uit zes personen: drie vertegenwoordigers vanuit de ouders en drie vanuit het team. Als adviseur (zonder stemrecht) is de directeur van de school toegevoegd.
MR-leden 2024-2025
Oudergeleding: Ingrid Desar (voorzitter) , Lis Peters en Nanco Oudejans
Personeelsgeleding: Daniëlle van Schaijk, Anneke Akkers en Tom de Vries
Taken en bevoegdheden
De MR heeft in het algemeen de volgende taken en bevoegdheden:
- Het bewaken van de juiste gang van zaken rondom procedures
- De algemene gang van zaken in de school periodiek bespreken met het schoolbestuur
- In eigen kring alle schoolaangelegenheden bespreken en daarvoor voorstellen doen aan het bestuur
- Het bevorderen van openheid, openbaarheid en onderling overleg in school
- Het waken tegen discriminatie op welke grond dan ook
- Het bevorderen van gelijke behandeling van mannen en vrouwen en de inschakeling van gehandicapten en allochtone medewerkers in de school
- De raad heeft recht op alle informatie die voor het uitoefenen van medezeggenschap noodzakelijk is
- Over verschillende onderwerpen heeft de MR instemmings- of adviesrecht
- De taken en bevoegdheden van de MR zijn uitgewerkt in het reglement
- De MR vergadert gemiddeld één keer per zes weken
- Voor een goed functioneren is de MR sterk afhankelijk van de informatie van het bestuur, de leerkrachten en de ouderraad (en dus van u)
- De laatstgenoemde geledingen kunnen altijd gevraagd en ongevraagd advies geven aan de MR
Vergaderdata 2024-2025
- Donderdag 26-9 (online)
- Maandag 11-11 (live)
- Dinsdag 14-1 (online)
- Woensdag 12-3 (live)
- Donderdag 15-5 (online)
- Dinsdag 17-6 (live)
Contact
Contact met de Medezeggenschapsraad kan via mr.brakkenstein@josephscholen.nl
U kunt uiteraard ook altijd contact zoeken met een ouder via Social Schools.